AKTUALNO leta 2o21: Pridruži se moji online skupnosti

Vsak mesec pripravim 4 nove tematsko obarvane vadbe joge, ki jih pošljem ob ponedeljkih, ti pa jih v miru narediš, ko ti to najbolj ustreza.

Vadba je posneta vnaprej. Na ta način se izniči možnost, da se vadba prekine zaradi izpada wi-fi povezave, ter zagotovi, da dobro slišiš mene in glasbo. Pa tudi tvoja pozornost se lahko na ta način čim bolj obrne navznoter in ostane tako vse do konca prakse.

Takšna vadba joge ima svoje prednosti v primerjavi z vadbo joge v živo. Izkušnja je lahko še bolj globoka, predvsem na koncu lahko pride do še večjega sprostitvenega odziva, saj se v svojem domačem okolju počutiš še bolj sproščeno.

Prakse joge so dolge eno uro in so zastavljene tako tematsko kot tudi celostno. V praksi to pomeni, da kljub temu, da se posamezna praksa osredotoča na sprecifično tematiko, vsakič nagovarjamo tri ključne komponente: telo (vaje/asane za moč, vzdržljivost, fleksibilnost, stabilnost), dih (izbrana pranajama) in um (sproščanje in meditacija).

Januarske prakse

Detox joga (4. 1.):  Ob začetku novega leta marsikdo začne izpolnjevati svojo novoletno zaobljubo, ki je povezana z bolj zdravim načinom življenja. Morda se lotite razstrupljanja telesa v obliki kakšne posebne diete. O tem boste našli veliko zapisanega. Naše telo ima sicer svoj sistem za razstrupljanje, vendar lahko v določenem obdobju pride do preobremenitve tega sistema in takrat je smiselno proces razstrupljanja nekoliko spodbuditi. Pri tem nam lahko pomaga tudi joga.

Joga za večjo čuječnost (11. 1.): Čeprav z jogo in meditacijo povečujemo čuječnost, paradoksalno lahko tudi naša praksa joge postane del opravil, ki jih delamo “na avtopilotu”. To se še posebej hitro zgodi, ko jogo začnemo vaditi sami. Opazimo lahko, da ves čas delamo iste asane (običajno tiste, ki so nam enostavnejše), na koncu naredimo eno pranajamo (vedno isto ali pa jo izpustimo), sledi še 5 minut sproščanja in/ali meditacije in to je to. Zakaj to ni optimalno in za kaj v resnici gre pri čuječnosti, ki je v zadnjem času tako opevan pojem, izveste v tej praksi.

Joga za zdravo hrbtenico (18. 1.): Zaključila sem tečaj Your Spine, Your Yoga, ki sta ga zasnovala Dr. Stuart McGill in Dr. Bernie Clark. Profesor McGill je strokovnjak za hrbtenico. Več let je preučeval različne težave, ki se pojavijo na področju hrbtenice tako pri vrhunskih športnikih kot tudi pri pacientih na kliniki. Dr. Clark je dolgoletni učitelj joge, ki zagovarja individualni pristop in prilagojenost jogijskih položajev vsakemu posamezniku. V tej praksi se boste naučili nekaj čisto novih vaj za stabilizacijo trupa, vzdržljivost in mobilizacijo živčnega sistema.

Zvočna joga (25. 1.): Zvoki igrajo pomembno vlogo v človekovem razvoju in življenju. Izgovarjanje/petje manter, meditacijskih prazvokov sodi med najpomembnejše tehnike joge. Pri tem ne gre za to, kako nekaj zveni oz. je slišati, ampak za vibracijo, ki se pri tem razvije in prebuja zavedanje. Zakaj se nekateri ljudje tako zlahka izražajo in zakaj nekaterim manjka poguma, da bi izrazili svoje lastno mnenje? Kako lahko naš glas postane bolj harmoničen? To izveste v zadnji praksi meseca januarja.

Februarske prakse

Joga proti utrujenosti (1. 2.): Dovoli si počivati. Odloži čisto vse, kar v tem trenutku zaposluje tvoje roke in tvoj um. Raztegni se, sprosti se, napolni baterije. Obnovitvena praksa s čuječim gibanjem za več občutka spočitosti.

Vinyasa flow joga (8. 2.): Spravi se v gibanje. Na nežen način dvigni raven energije. Fluidno prehajanje med položaji narekuje ritem tvojega dihanja. Lahkotna flow praksa za več energije in večjo pretočnost.

Joga za oči (15. 2.): Spočij si oči. Tudi tvoje oči potrebujejo gibanje, krepitev in sproščanje. Da preprečimo slabšanje oz. ohranimo dober vid so tu jogijske vaje za oči, ki predstavljajo osrčje te prakse.

Superpower joga (22. 2.): Občuti, kako je, ko lahko premikaš gore. Zadaj si izziv. Pojdi korak dlje. Zmoreš. Hatha praksa joge s položaji za več notranje moči in ravnovesja, ki jo bomo začinili s pranajamo kapalabhati. 

Marčevske prakse

Korenska čakra (1. 3.): Prva čakra (sanskrt. muladhara) predstavlja naš temelj, iz katerega črpamo in preoblikujemo energijo iz zemlje. Praksa na fizičnem nivoju nagovarja ozaveščanje nog in zdravje našega medeničnega dna, na simbolni ravni pa nas usmerja k razmišljanju o vsebinah, kot so: zaupanje, varnost, strah, prizemljenost.

Spolna čakra (8. 3.): Druga čakra (sanskrt. svadhisthana) je energetsko središče spolnosti in ustvarjalnosti. Na fizičnem nivoju praksa joge nagovarja našo medenico in področje križa, na simbolni ravni nam ponuja možnost razmisleka o naši ustvarjalnosti, čutnosti in odnosu do spolnosti.

Trebušna čakra (15. 3.): Tretja čakra (sanskrt. manipura) je odločilna za skladiščenje energije. Je središče več deset tisoč energetskih kanalov (nadijev), po katerih se življenjska sila pretaka po celem telesu. S to prakso joge na piedestal postavimo področje trebuha in zdravje organov v trebušni votlini. Čakra ponazarja našo notranjo moč, pogonsko silo, sposobnost samospoznanja in zavedanja lastnih interesov.

Srčna čakra (22. 3.): Četrta čakra (sanskrt. anahata) se nahaja v središču našega prsnega koša, zato se s to prakso joge osredotočamo prav na ta del telesa. V energijskem smislu je ta čakra povezana z ljubeznijo in sočutjem, ki se začne s polnim sprejemanjem in ljubeznijo do samega sebe. Zavesten razvoj te čakre nam pomaga pri grajenju pristnih medčloveških odnosov in strpnosti do drugih.

Aprilske prakse

Grlena čakra (5. 4.): Peta čakra (sanskrt. višudha) se nahaja na območju grla in je naše središče komunikacije. S prakso joge na to središče še posebej vplivajo vsi inverzni položaji, udžaji dih in mantranje. Praksa nam ponudi tudi prostor za urjenje naše sposobnosti oblikovanja misli in notranjih občutkov v besede.

Čelna čakra (12. 4.): Šesta čakra (sanskrt. ajna) je naše duhovno središče. Predstavlja povezavo z duhovnim svetom in nakazuje obvladovanje področja resničnosti, ki se vzpostavi, ko nam uspe umiriti misli in preseči dvojno razumevanje sveta. Ko je v tej čakri vzpostaljeno ravnovesje, sta v enaki meri prisotna razum in intuicija, posledica tega pa je vzpostavitev notranjega miru.

Kronska čakra (19. 4.): Sedma čakra (sanskrt. sahasrara) se povezuje z najvišjo zavestjo, ki je še dosegljiva človeku. Odprta kronska čakra vzpostavlja občutek globokega miru, občutek povezanosti s celotnim univerzumom, neizmerno sproščenost in veliko zadovoljstvo.

Meditativna praksa joge po čakrah (26. 4.): Naše potovanje po teoretičnem in praktičnem izobraževanju na področju čaker bomo sklenili s prakso joge, ki bo na fizičnem nivoju telo pripravila na daljšo vodeno meditacijo, prek katere se bomo sprehodili skozi vsa energetska središča.

Majske prakse

Krije (3. 5.): Spoznali bomo nekatere osnovne jogijske čistilne tehnike, imenovane krije, s katerimi čistimo dele telesa, ki jih pogosto zanemarjamo. Izvedeli boste, kdaj ji je priporočljivo izvajati, kako in predvsem, kako jih vključimo v vadbo joge.

Afirmacije (10. 5.): Prakso joge bomo obogatili z dodajanjem afirmacij. Gre za izbrane stavke oziroma misli, ki jih dodajamo posameznim asanam za še bolj poglobljeno prakso.

Tri gune (17. 5.): Joga uči, da ima energija v vesolju tri lastnosti, tri gune. Gune so: radža (energija strasti), tamas (energija teme, lenobe) in satva (svetlona, lahkotnost). Ko energija zavzame obliko, prevzame eno od teh lastnosti. Gune so v vsem – v zraku, zemlji, živalih, rastlinah, ljudeh, hrani .. S to vadbo se bomo podali na raziskovanje gun v praksi joge.

Koše (24. 5.): Joga človeka ne obravnava zgolj kot materijo, ampak govori o razsežnostih človekovega obstoja, ki vključujejo tudi njegov energetski in duhovni aspekt. Človeško bitje, kot ga dojema joga, je tako sestavljeno iz petih ovojev (imenovanih koše), na katere vplivamo s posameznimi jogijskimi prvinami.

Junijske prakse

Joga za vroče dni (7. 6.): Čas poletja je čas elementa ognja. V vročih poletnih dneh si namesto intenzivne vadbe, ki ogenj v nas še dodatno podžiga, privoščimo raje nežno jin jogo. Dodali ji bomo sithali pranajamo, za katero je značilno, da naše telo ohlaja.

Mudre v praksi joge (14. 6.): Nobena jogijska praksa ne mine brez anjali mudre, a ta je le ena od mnogih položajev rok, s katerimi ustvarimo določen energijski vzorec. Spoznajte še nekatere druge mudre, njihov namen in vključitev v prakso joge.

Joga nidra (21. 6.): Posebna jogijska tehnika, s katero vstopamo v stanje med spancem in budnostjo brez izgube zavedanja, z namenom doseganja globoke psihofiziološke sprostitve ali kot pomoč pri izzivih na različnih življenjskih področjih – zdravje, odnosi, delo.

Lahkotni poletni flow (28. 6.): V dneh, ko poleti ne bo prevroče, si privošči tole lahkotno vinjaso in na nežen način dvigni raven energije. Prakso bomo zaokrožili s chandra bheda pranajamo in tako poskrbeli za popolno umiritev.

Cenik in darilo

Lahko si izbereš mesece, ki jih želiš zakupiti.

Joga za 1 mesec (oz. 4 vadbe): 49 €
Joga za 2 meseca (oz. 8 vadb): 88 € (prihranek 10 €)
Joga za 3 mesece (oz. 12 vadb): 127 € (prihranek 20 €)
Joga za 4 mesece (oz. 16 vadb): 159 € (prihranek 37 €)
Joga za 5 mesecev (oz. 20 vadb): 179 € (prihranek 66 €)
Joga za 6 mesecev (oz. 24 vadb): 195 € (prihranek 99 €)

Tematsko obarvane prakse so ti na voljo sproti ves čas in vse do konca avgusta 2021.

Ob zakupu mesečne vadnine prejmeš tudi  darilo: možnost individualnega posveta prek Zooma, Skypa ali telefona, v katerem greva skozi vsa vprašanja, ki se ti porajajo ob tvoji praksi joge.

Če se želiš pridružiti moji online skupnosti, mi piši: spelasila@yahoo.com

Se vidiva na jogijski blazini,
Špela

P. S. Te zanima, kako je dejansko videti praksa joge? Piši mi in ti pošljem eno vadbo brezplačno v preizkus.

<span>%d</span> bloggers like this: