Spletni tečaj pravilnega dihanja in jogijskih pranajam

tecaj_dihanja_stran

Ali veš, da lahko že zgolj s tem, da se naučiš pravilno dihati, izboljšaš svoje zdravje? 

S pravilnim dihanjem si lahko pomagaš pri:
– krepitvi pljuč, večji odpornosti in boljšemu imunskemu sistemu,
– povečanju življenjske energije,
– zmanjšanju utrujenosti,
– povečanju koncentracije,
– pri regeneraciji in okrevanju …

Moje ime je Špela in vabim te, da se mi pridružiš v Spletnem tečaju dihanja. Gre za 6-tedenski online programs katerim se naučiš učinkovitih dihalnih tehnik, ki izvirajo iz joge.

A brez skrbi. Program je zasnovan praktično. Vaje lahko izvajaš sede, določene pa celo leže in ne potrebuješ nobenega predznanja.

Program ti še posebej priporočam, če imaš težave z dihanjem, nespečnostjo, nemirnostjo … Pravilno dihanje ti lahko pomaga celo pri slabi prebavi in pripomore k večji sproščenosti.

Pridruži se tečaju pravilnega dihanja

Če se želiš priključiti tečaju, mi piši na spelasila@yahoo.comTrenutno je tečaj v akciji, do 7. septembra 2020 je na voljo za 59 € (namesto za 79 €), tako da pohiti s prijavo in prihrani!

Tečaj bo trajal od 14. septembra do 19. oktobra 2020. V tem obdobju ti bom vsak teden po mejlu poslala nov video z novo imenitno dihalno tehniko.

Že v prvem videu boš izvedel/a, kako se pravilno izvaja dihalna vaja, ki ima res močan vpliv na psihofizično zdravje. V nadaljnjih videih pa te bom naučila še drugih pomembnih tehnik, s katerimi lahko izboljšaš svoje zdravje in počutje.

Ker nam to, da bi lahko bolj polno zadihali, preprečuje zaprtost v predelu prsnega koša, ki je pogosto posledica slabe telesne drže, zaradi katere so mišice v prsnem predelu skrajšane, mišice hrbta pa raztegnjene, se bomo poglabljanja diha lotili tudi na telesni ravni in se naučili vaj za raztezanje mišic, ki obdajajo naš prsni koš.

Zakaj se moram sploh naučiti dihati pravilno?

William Atkinson v svoji knjigi Znanost diha odlično pove, zakaj je pravilno dihanje celo življenjskega pomena. Naš živčni sistem prek dihanja iz zraka črpa prano, življenjsko energijo, ki nam prinaša moč in vitalnost. Ko dihamo pravilno, je naša pljučna kapaciteta optimalno izkoriščena in v telo pride zadostna količina kisika.

Kisik pa, kot še poudarja avtor, ne samo da poživlja vsak del telesa, tudi delovanje presnove je pogojeno z določeno količino oksidacije hrane. To se lahko doseže samo, če kisik v krvi pride v stik s hrano in povzroči določeno obliko izgorevanja. Zato je nujno, da v pljuča vstopi prava količina kisika. To pojasnjuje, zakaj imajo nekateri ljudje šibka pljuča in slabo prebavo.

Celotno telo namreč prejema hranilne snovi iz prebavljene hrane in nepopolna presnova pomeni nezadostno prehranjeno telo. Če zaradi nepravilnega dihanja presnova deluje nepopolno in zaradi tega oslabijo še pljuča, so ta še manj sposobna pravilno opravljati svojo nalogo in telo postane še šibkejše.

Ko smo v stiku s svojim dihom, smo tudi bolj v stiku z najintimnejšim delom sebe.

S tem ko vsak dan vsaj za nekaj minut zapremo oči, obrnemo pozornost na dih in ga zavestno poglobimo, vplivamo tudi na to, kako občutimo sebe.

Zavemo se vseh občutkov in čustev, ki prežemajo naše bitje v danem trenutku. Ko smo povezani s svojim dihom, smo povezani sami s sabo. In samo ko smo v stiku s sabo, lahko sprejmemo odločitve, s katerimi bomo zadovoljni.

Le ko smo v pristnem stiku s seboj, ne delujemo proti sebi, ampak iskreno in iz sebe.

6-tedenski program po delih:

1. del: Učenje pravilnega trostopenjskega dihanja, ki vključuje premikanje (širitev in ožanje) trebušnega, prsnega in klavikularnega dela prsnega koša. V jogi ta dih poznamo pod imenom Polno jogijsko dihanje ali Maha pranajama. Pri tovrstnem dihanju se pljuča popolnoma razširijo in v sistem lahko vstopi največja količina zraka. Če se naučimo pravilno dihati, lahko že zgolj s tem okrepimo naš imunski sistem, izboljšamo prebavopomirjujoče vplivamo na živčni sistem in dobro počutje.

2. del: Učenje dihanja v razmerju 1:2, ki ima velik učinek na naš avtonomni živčni sistem, zato boš po koncu te vaje lahko občutil/a globoko sprostitev. Sproščen in dolg izdih namreč sprošča telesne napetosti, hkrati pa s tem ustvarjamo prostor za prano, vitalno življenjsko energijo, ki nato z vdihom vstopa v telo.

3. del: Učenje trikotne pranajame, kjer je poleg vdiha in izdiha prisoten še zadržek (t. i. kumbhaka). Pri tej pranajami lahko usmerjamo našo pozornost na čelo, na področje našega tretjega očesa, ki predstavlja središče naše zavesti. Ta tehnika med drugim pomaga pri boljši fokusiranosti.

4. del: Kumbhaka na prazna pljuča. Kot pri trikotni pranajami tudi s to dihalno tehniko vplivamo na izboljšanje kapacitete pljuč, na boljšo fokusiranost in bistrost naših misli. S pranajamo tako v telo ne vnašamo zgolj večjih enot kisika, ampak tudi več prane, ki jo nato znotraj nas širimo in usmerjamo. Tako se polnimo tudi v energetskem smislu.

5. del: Nadi shodanam pranajama, ki uravnava delovanje nadijev in jih hkrati čisti. Z izmeničnim dihanjem po levi in desni nosnici, težimo tudi k doseganju ravnovesja tako na fizičnem kot tudi duševnem nivoju. V literaturi pogosto zasledimo, da gre za eno od najboljših antistresnih tehnik. Vpliva pa tudi na boljšo zmogljivost pljuč in na boljše delovanje celotnega resipiratornega sistema.

6. del: Nadi shodanam pranajama s kumbhako. V zadnjem delu bomo vse naučeno povezali v še malce bolj napredno tehniko. Izmeničnemu dihanju po levi in desni nosnici bomo dodali še kumbhako.

Kdo bo vodil program?

Program bom vodila Špela Sila, certificirana učiteljica hatha joge (CYT 300). Licenco za poučevanje sem leta 2014 pridobila v priznani šoli joge Sadhana, kjer sem zaključila učiteljski tečaj hatha joge in od tedaj redno poučujem v skupinah in individualno, na različnih dogodkih in delavnicah.

spela_sila_joga_kranj_2020

Več o meni si lahko prebereš na tej povezavi.

Kaj o meni pravijo moji vadeči?

Joga s Špelo mi pomaga, da se v tem hitrem tempu ustavim, zadiham in povežem s sabo. Načeloma mi ustrezajo bolj aktivni športi in sem mislila, da joga ni zame. Pa sem se motila. Zaradi izzivov v službi so me drugi športi zadnje čase še bolj izčrpavali, joga pa mi daje energijo, da se uspešno borim z vsakodnevnimi izzivi tako doma kot v službi. Špela je super inštruktorica, uro lepo razporedi med razlago in prakso, da je vsakega ravno prav. – Petra

S Špelino pomočjo sem se noro zaljubila v jogo. Ko enkrat spoznaš vse čudovite prednosti, ki jih joga prinaša tvojemu telesu in duhu, postane del tvojega življenja brez katerega preprosto nočeš in ne moreš več 🙂 Hvala Špela, da lahko s tabo odkrivamo svet joge. – Kaja

Zaradi pomankanja časa so skupni termini v skupini zame žal odpadli, sem pa hvaležna in vesela, da mi je Špela jogo približala do te mere, da jo lahko sama izvajam doma in si tako ob norem tempu “ukradem” trenutke samo zase. – Tina

Tole se bo slišalo kot Topshop oglas, ampak točno tako je bilo: nikoli ne bi začela z jogo, če ne bi Špele nekoč poklicala zaradi službene zadeve, zaključile pa sva tako, da je rekla “dej prid, jutri imam jogo, eno mesto je frej, sej sam probaš, če ti ne bo všeč, pač ne prideš več”. Kljub temu, da joga sicer “ful ni zame”, sem predvsem sebi dala priložnost. No, od takrat hodim vsak četrtek. Edina ura (in pol) v tednu, ko zares ne mislim na čisto nič drugega. – Maja

Še več izkušenj jogiranja z mano si lahko prebereš tule – na moji facebook strani.

Pogosta vprašanja o tečaju

Ali bom imel/a pri izvajanju dihalnih tehnik kakšno podporo?

Ja, ob vpisu v tečaj dobiš dostop do zaprte FB skupine, v kateri si bomo izmenjali svoje izkušnje in izzive ob izvajanju dihalnih tehnik. V tej skupini ti bom tudi na voljo za vprašanja.

Kakšna je cena tečaja in kako lahko opravim nakup?

Cena tečaja do 7. 9. 2020 je 59 €, po tem datumu pa 79 €. Kupi se ga lahko izključno prek nakazila na TRR. Podatke za nakazilo dobiš tako, da mi pošlješ mejl s prijavo na spelasila@yahoo.com. Po opravljenem nakazilu si vpisan/a v tečaj in 14. septembra boš na svoj mejl prejel/a prvi del tečaja.

Ali bodo vsi posnetki na voljo takoj?

Ne. Tečaj traja od 14. septembra do 19. oktobra 2020 in je namenjen temu, da delaš redno, tako da posnetke dobivaš vsak teden sproti. Ti bodo pa potem na voljo še do konca leta 2020, tako da boš imel/a dovolj časa, da vse v miru pregledaš in se naučiš. S tem te želim spodbuditi, da tečaja ne boš samo kupil/a (in bodo posnetki ostali samo na mejlu), ampak ga tudi dejansko uporabil/a in naredil/a nekaj zase.

Bom po koncu tečaja dihalne tehnike lahko uporabljal/a sama?

Ja. Tečaj je namenjen izobraževanju na način, da dihalno tehniko v roku enega tedna osvojiš in jo nato samostojno izvajaš kadarkoli začutiš, da jo potrebuješ. Zato po koncu programa dejansko ne potrebuješ več posnetkov, ampak rabiš samo sebe in svoj dih. Zavedaj se, da v sebi že ves čas nosiš res močno orodje, ki ti lahko pomaga kjerkoli in kadarkoli. Moje delo je, da ti samo pokažem, kako imenitno ga lahko uporabljaš.

Te zanima še kaj? Piši mi na spelasila@yahoo.com (za vprašanje ali za prijavo).

tecaj_dihanja_stran

%d bloggers like this: